Naše dovolená na Bali

Jak může vypadat dovolená na BALI? Inspirujte se příběhem našich klientů, kteří na Bali prožili dovolenou, na kterou nikdy nezapomenou…řekli si tam totiž své ANO.

Svatební střípky z kouzelných svatebních dní jsme sepsali v samostatném článku ZDE.

CANGGU

Naše cesta započala po příletu v oblasti Canggu. Jedná se o lokalitu vyhledávanou hlavně surfaři. Na své si zde přijdou i milovníci jídla, protože Canggu je vyhlášené skvělými restauracemi, kde si můžete pochutnat jak na místních specialitách, smoothie bowls nebo klidně na italském jídle. V Canggu se také každý den pořádají různé párty. Na plážích v této lokalitě najdete tmavý písek a můžete zde vidět krásné západy slunce.

My se z této oblasti vydali na jednodenní výlet na skútru, který jsme si za pár korun (cca 80 Kč na den) půjčili přímo u ubytování a vydali se na výlet na chrám Tanah Lot a pak dále po pobřeží. Samotná jízda na motorce a místní doprava je už sama o sobě velkým zážitkem a dobrodružstvím. Místní tu na motorkách vozí klidně celou rodinu včetně domácího zvířectva. I když se doprava zdá na první pohled velmi složitá, nakonec jsme si v ní našli zalíbení.

Další den jsme měli zajištěného řidiče Bernieho, se kterým jsme navštívili několik zajímavých míst – vodopády Sekumpul, prohlídku a ochutnávku kávy v cibetkové farmě, Budhistický chrám Brahma Vihara a nakonec jsme výlet zakončili koupelí v horkých pramenech.

BUKIT

Po pěti dnech v této oblasti jsme se s řidičem přesunuli do Jimbaranu, kdy po cestě jsme navštívili chrám Uluwatu a Culture park. V národním parku nebyl bohužel otevřen celý areál z důvodu návštěvy indonéského prezidenta, i tak je zde mnoho k vidění. Například nejvyšší socha boha Višnu.

Tato oblast je oproti Canggu klidnější. Pláž v Jimbaranu je obklopena po celé své délce malebnými restauracemi, které umí navodit romantickou atmosféru při západu slunce, s balijskou hudbou nebo balijskými tanečnicemi. V těchto restauracích si můžete pochutnat na rybích specialitách nebo plodů moře. My jsme se z Jimbaranu vydali na výlet na skútru, kdy jsme prozkoumávali pláže na Bukitu. Za den jsme jich stihli několik – Dreamland Beach, Tegal Wangi, Carma beach, Gunung Payunga všechny stojí za to. Na těchto plážích můžete vidět průzračnou vodu a bílý písek, prostě ráj na zemi. Některé pláže jsou komerčnější, jiné zase téměř opuštěné. Cestou jsme minuly i modernější resorty v oblasti Nusa Dua včetně golfového hřiště. Každý si zde na jihu přijde na své.

SVATBA NA BALI

Během našeho putování jsme si na jeden den odskočili na pláž Gunung Payung, kde jsme si řekli své ANO. Na pláži byl pro nás přichystaný budhistický oltář a prožili jsme nezapomenutelnou budhistickou svatbu. Poté jsme se již s našimi svědky přesunuli lodí na ostrov Nusa Lembongan. Více o svatbách na Bali se dočtete ZDE.

NUSA LEMBONAG & NUSA CENINGAN

Na těchto ostrůvkách jsme si také zapůjčili skútr a projeli je oba, spojuje je jeden žlutý most. Ten je celkem úzký a je třeba dbát opatrnosti při průjezdu. Ostrov Ceningan je maličký, na jeho objetí stačí klidně jedno odpoledne. Na ostrově Lembongan stojí za shlédnutí Dream Beach, Devils Tear nebo mongrovy, kde je možnost mezi stromy proplouvat loďkou. Opět jsou zde krásné pláže, na kterých můžete zastavit a jen tak lenošit.

Ještě asi lepší místa jsou na sousedním ostrůvku Ceningan, kde muži z naší skupinky měli možnost se účastnit kohoutích zápasů. Na tomto ostrůvku jsme navštívili Blue Lagoon včetně několika pláží. Dále zde najdete krásné výhledy na ostrov Nusa Penida.

Z Lembonganu jsme se na vydali na celodenní výlet lodí, kde jsme měli několik šnorchlovacích zastávek – měli jsme možnost vidět mantu obrovskou, korály a spoustu ryb. Kdo měl štěstí viděl i želvu.

UBUD

Po pobytu na ostrově Lembongan naše cesta vedla zpět na ostrov Bali, kde jsme s řidičem dorazili do centra balijské kultury do Ubudu. Ubud skrývá také skvělé restaurace, obchůdky, balijská představení a v neposlední řadě úžasné masáže. I z Ubudu jsme se vypravili na další výlet na motorce. Již samostatné vyjetí za Ubud je pastvou pro oči – rýžová pole a vše obklopené zelení. My se nejprve vydali na čokoládovou farmu, kde však místo čokolády bylo pro nás větším zážitkem možnost sáhnout si na slona. Z farmy jsme pokračovali na známé rýžové terasy, kdy po cestě je krásný výhled na sopku Agung. Výlet jsme zakončili v očistných pramenech Tirta Empul.

AMED

Z Ubudu jsme se další den vydali na motorce do Amedu, kde jsme měli zajištěno přespání na jednu noc. Amed je od Ubudu vzdálený asi 70 km. I to se dá zvládnout celkem v pohodě na motorce. My jsme dokonce po cestě píchli, naštěstí nedaleko se nacházel servis, kde nám místní mechanici pomohli a my tak mohli pokračovat dál.  V Amedu jsme podnikli šnorchlovací výlet na loďce s místním námořníkem, který nás vzal na zajímavá místečka a také jsme se potápěli u vraku japonské lodi. V Amedu lze na pláži pozorovat východ slunce, na který jsme si druhý den přivstali.

Po takovémto výletě jsme se vrátili na poslední den naší dovolené do Ubudu. V Ubudu jsme poslední den jen tak prolenošili, jako tečku na konec jsme navštívili Monkey forest, u kterého jsme byli i ubytovaní. Kdo má rád zvířata, tak se mu v Opičím chrámu určitě bude líbit. Já osobně jsem byla nadšená a to hlavně, když jsme viděli čerstvě narozené opičátko ještě s pupeční šňůrou. Takto jsme si užili poslední chvíle na Bali.“

Věrka Walentowiczová

Adéla - Essence for life

Co je pro Vás ideální dovolená?

Jak si představujete svou ideální dovolenou, přemýšleli jste někdy o tom? Někdo miluje dovolenou, kdy nemusí nic, jen se válet a odpočívat. Jiní zbožňují adrenalin a dny plné všemožných aktivit. Já jsem někde na pomezí těchto dvou linií, mám ráda, když se něco děje,...